Așa cum bloggingul a devenit astăzi una dintre cele mai populare activități online, care este accesibilă practic oricui, dar care necesită, totuși, o pregătire și o disciplină specială, am decis să îndreptăm cursorul spre povestea Elenei Cara, o tânără din Republica Moldova care deține unul dintre cele mai populare bloguri de dezvoltare personală din România - Motivonti.ro. Vom afla de la ea cu ce se mănâncă activitatea unui blogger, cum să monitorizezi corect un site și care ar fi micile secrete ale succesului online.
- Elena, cum a apărut Motivonti.ro și ce te-a motivat să te implici în activitatea online?
Blogul Motivonti a fost gândit și creat de Ariel Constantinof în decembrie 2009.
L-am preluat mai bine de un an în urmă. Fiind o tânără mămică, am dorit să mai ies puțin din rutina zilnică și având o fetiță care adoarme destul de devreme, am dorit ca timpul rămas să-l dedic dezvoltării mele personale prin intermediul blogului.
Cred și sper că le voi reuși pe ambele. :) Mi-am dorit să împărtășesc cu cititorii viața de mămică, unele experiențe, unele situații sau pur si simplu gândurile mele.
- Să zicem că vreau să-mi creez un blog – cu ce încep? Care ar fi pașii de urmat? Care sunt investițiile? Există și riscuri?
Este destul de simplu să creezi un blog - îți trebuie un cont pe WordPress (în majoritatea cazurilor) și prin câteva setări l-ai și creat.
Ca și investiție – vei plăti pentru domeniul și hostingul site-ului la o firmă specializată. Cel mai probabil cheltuielile vor fi în jur de 80-100 de euro pe an.
Cel mai provocator este de a scrie articole relevante pentru publicul tău țintă, de a da și a crea valoare pentru oamenii care ne citesc, de a fi consecvenți și, desigur, de a nu ''cerși'' de la cititori (a nu vinde direct/prin afiliere unele produse/servicii care nu sunt în concordanță cu tema blogului tău).
Desigur, energia și timpul pe care le acorzi cercetând un anumit subiect sau doar așternând gândurile în articol sunt necesare să le luăm în calcul - timp în care nu ''primești salariu'' și practic vei fi remunerat peste câteva luni sau poate ani, dacă ești muncitor. :)
- Pe lângă blogging, ești mămica unei fetițe minunate. Cum reușești să combini toate activitățile? De cât timp ai nevoie de fapt pentru a menține un blog personal?
Oh, când l-am preluat, aveam mai mult timp liber pentru a scrie texte, a posta articolele contribuitorilor sau autorilor permanenți ai site-ului Motivonti.
Acum fetița are un an și jumătate și fiind destul de activă si curioasă, cu greu reușesc să ''ascund'' calculatorul de ea. Fiind încă mică, se urcă pe el și tastează, imitându-mă pe mine. :) Postez ziua pe Facebook, când prind 5 minute libere și mai apoi seara, după ce adoarme.
Pentru a menține un blog activ este recomandat să postezi zilnic, dacă ești mai muncitor, însă să nu uităm că oricum calitatea face diferența și nu cantitatea articolelor. Să nu ''sufocăm'' cititorii.
- Este astăzi bloggingul o sursă de venit?
Desigur. Sunt câteva programe de marketing afiliat prin care poți câștiga din comisioane. Sunt mulți traineri care-și promovează cursurile și îți pot oferi un procent din vânzarea biletelor participanților înscriși. Sunt câteva direcții prin care poți câștiga, însă să nu vă gândiți că facem ''un salariu minim pe economie'', sau poate sunt blogeri care castigă așa mult? Probabil că sunt... :)
- Aveți peste 37 de mii de urmăritori pe FB. Cum se câștigă un like? Ai formula ta proprie a succesului online?
Motivonti a avut un avânt destul de puternic în ultimii ani datorită implicării lui Ariel. Fiind consecvent și împărtășind ideile și gândurile sale aproape zilnic, fanii de pe Facebook care au rezonat cu el, au venit în mod natural. La fel și distribuirea postărilor a crescut numărul fanilor. Cum zice Ariel: doar să fii natural în postările tale și oamenii vor aprecia sinceritatea.
- Ce sfaturi ai da bloggerilor începători sau celor care vor să înceapă o activitate/ afacere online?
Blogerilor începători - să fie cât mai implicați și dedicați, dacă vor să-și facă ceva bănuți din blog. Să caute pe Google câteva sfaturi înainte de a începe activitatea și nu cumva să ''spameze'' viitori cititori, pentru că lumea de astăzi este un pic mai ''sensibilă'' la acest lucru. Pe zi ce trece apar tot mai multe bloguri și să nu fii și tu catalogat drept un alt blogger începător și neștiutor.
Dacă blogul rămâne a fi doar un hobby - să continue să se implice, postând în limita decenței și să nu exagereze pe paginile de Facebook sau alte rețele sociale.
Ca și afacere directă sunt magazinele online, în care poți vinde direct produsele către clienți. Este ceva diferit de a deține un blog, fiind și mai costisitor la ''întreținere''. :)